mandag 28. januar 2019

2019


Da er vi kommer inn i det nye året.

Tenk snart ferdig med januar alt.
Har nå kommet oss opp på fjellet og bod her noen måneder alt.
Angrer ikke selv om det er litt uvandt.
Er mye man ikke tenker over når man flytter sånn.
Internett for eksempel er ikke like lett her oppe....
Så da ble det satellitt på oss her oppe. Telenor har ikke dekning er oppe.Det var noe vi trudde her opp da.... Bare god forbindelse med 4G  
Og dette med radio. Skal jo fungere så bra med denne daben.... Jo da sikker for de som bor sentralt til. Ikke for dem som bor litt sprett utover. Så her virker bare P1 og P1+
Ikke at det er noe problem. Mye fint å høre på der og.
Så ble vi spurt om hva vi synes om mørke tiden her oppe.....
Mørketid svarte jeg????
Synes det var vaker når sole var på fjellene rund oss.
Men de kalte det mørketid siden solen ikke kom ned over fjellsiden her og traff oss.
Så i helgen kom solen over fjellet og traff huset våres. 
Mørketiden er over. :-)
Kulden lurte de også på hva vi synes om.
-10 til -20 er ingen hindring her. Det kan jo bli masse mer kuldegrader, men det er det vi har hatt til nå. Vi synes ikke det er så kald siden det er mye tørrere luft her oppe.
Rent og delelig.
Ikke mye stress når man er i butikkene. Folk hilser og smiler.
Så dette angrer jeg ikke på selv om man må tenke litt andelenes med ting som mann er vandt med å ha nærme seg. 
Så bare jeg kan få knipset masse bilder ( selv om jeg har det, men ikke fått de på dataen ennå) Så skal jeg legge ut masse fine bilde her etter vært.
Å håndarbeid blir det også masse tid til her. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar